fredag, augusti 22, 2008

Huvudet på spiken

Jag har nyss spenderat 1300kr på ett busskort. Trist som tusan men det gjorde att jag genast valde att trösta mig själv med lite klädshopping. Logiskt som bara den.

Jag köpte vantar fastän det fortfarande är augusti men jag vet av erfarenhet att de vantarna jag gillar försvinner lagom till när det verkligen blir kallt så jag passade på. Ett gråblått långt linne och en lång svart kofta gjorde mig genast på bättre humör och busskortsutgiften var som bortblåst.

Findus dissade inköpen på löpande band Passa på att köpa helsvarta vantar i augusti - som om det inte skulle finnas sedan och Blått? Du passar ju inte i blått. Eller jag säger att du gör det och det verkar ju ha sjunkit in nu plus att hon sedan rynkade på näsan åt koftan och sa Jag tyckte inte den var fin men du är säkert fin i den älskling.

Då skrattade Ullis i soffan mittemot Ni är som ett gammalt gift par.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Vart i hela friden ska du åka buss för så många pengar?

sisy sa...

Stefan: Luleå. Och jag ska inte plugga utan jobba och det är 40 resor. För student kostar samma kort typ 900kr nu tror jag.

Förresten, du som vet, vilka bussar stannar egentligen på Norra Ringen? Stannar ALLA 14 och 20 eller får man gissa sig till? Inte ens de som jobbar på busstationen vet ju...

Anonym sa...

Men där är du ju, hej! Peppen för pite är på max! ses snart

Anonym sa...

Vilken är Norra Ringen? Den som går förbi musikhögskolan? I så fall stannar alla 20 och en eller två 14 per dag i vardera riktning. (till Piteå på morgonen och från Piteå på eftermiddagen).

Bells sa...

hehehe. snäll tjej!

Bells sa...

tror för övrigt att du har köpt fantastiskt fina kläder, pippi. en skönhet klär ju i allt, som det heter!

Anonym sa...

så elak var jag inte... juh...