söndag, maj 31, 2009

Medan kärleken äter chips och dip i rasande fart rapporterar jag om de sista dagarna i Piteå

Om en vecka flyttar jag från Piteå och jag har ännu inte blivit speciellt sentimental. Jag har mest packat och pluggat och slängt och sålt och skänkt. Idag flyttstädade jag i sommarvärmen men med fin hjälp från Findus som tog hand om badrummet så klarade jag lyan på 5 effektiva timmar. Hann med en pizzapaus i solen också och Bakteriebaracken lyckades därmed lämna ett fint avtryck hos mig då pizzan för en gång skull var god.

Nästa vecka blir det lite småpill med de sista skoluppgifterna och presentation av examensarbetet för branschfolk. Ryktet säger nämligen att jag har gjort ett kick ass jobb.

Lite sentimental blev jag förresten igår när Ullis kom fram till mig på bartömningen och sa att jag alltid kommer att vara hennes första vän i Piteå. Vi fann varandra lite nervösa och vilsna under nolle-p 2006. Det var för tre år sedan. Nu är vi båda snart nyutexaminerade på väg ut i verkligheten. Eller nåt.

Inga kommentarer: